ونتج V8 در برابر ونتج V12
 
مسابقات اتومبیل رانی
عـکس ها،فیلم ها،قوانین و... راجبع رالی و مسابقات اتومبیل رانی

در قسمت دوم از تاپ گیر آمریکا، راتلِج وود، بازیگر فربه این برنامه آستون مارتین ونتج V8 و ونتج V12 را تست می‌کند.

در حالی که دوربین آستون ونتج V8 قرمز رنگ را نشان می‌دهد، راتلج می‌گوید: «این خودرو محصول، یک کمپانی انگلیسی با نزدیک به یکصد سال تجربه، تجربه‌ای غنی در موتوراسپرت و سابقه ساخت محصولاتی متمایز است. این خودرو فقط آستون مارتین می تواند باشد.»

راتلج در جلو خودرو ایستاده و می‌گوید: «این آستون مارتین ونتج است که ارزان‌ترین و کوچک‌ترین محصول آستون است.» راتلج پشت فرمان می‌نشیند و می‌گوید: «این یک پیشرانه 4.7 لیتری 8 سیلندر دارد که 420 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. اما بدنه‌ای سنگین دارد. مشکل این خودرو آن است که قدرت تا دورهای موتور بالا به دست نمی‌آید. به اندازه‌ای که باید، سریع احساس نمی‌شود. سریع به نظر می‌رسد ولی سریع نیست. با 120 هزار دلار می‌توانید خودروهایی چون پورشه 911، آئودی R8 و حتی با پول کمتر، می‌توانید نیسان GTR بخرید. من هر یک از آنها را به ونتج ترجیح می‌دهم. ونتج به حداکثر سرعت 180 مایل بر ساعت می‌رسد اما سرعت‌سنج ونتجی که من دارم می‌رانم، 220 مایل را نشان می‌دهد! آیا دروغ گفتن در انگلستان رایج است؟! حال چه می‌شود اگر آستون شما، زیبایی و روح داشته باشد اما قدرت نه؟! مهندسان آستون بهترین جواب را نصب پیشرانه قوی‌تر یافتند.»

و در حالی که راتلج پشت فرمان ونتج V12 از یک کارخانه ذوب‌آهن بیرون می‌آید، می‌گوید: «من احساس می‌کنم جیمز باند هستم. مهندسان آستون به طور معجزه‌آسایی، پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر DB9 را در ونتج قرار دادند.»

راتلج در کنار ونتج V8 و V12 قرار می‌گیرد و در حالی که کاپوت دو خودرو بالاست به صحبت خود ادامه می‌دهد. «چنین کاری زحمت زیادی در بر داشته است. در ونتج V8 فضای زیادی اطراف پیشرانه وجود دارد در حالی که در ونتج V12 به سختی می‌توانید جای دست در اطراف پیشرانه پیدا کنید! به این منظور مهندسان آستون موارد زیادی را تغییر دادند. به این می‌گویند «هات راد». نصب بزرگترین پیشرانه ممکن در کوچکترین خودرو ممکن.»

راتلج پشت فرمان ونتج V12 می‌نشیند و می‌گوید: «پیشرانه 6 لیتری آن، 510 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. 190 مایل بر ساعت حداکثر سرعت آن است. صفر تا 100 آن در 4.1 ثانیه صورت می‌پذیرد. قیمت ونتج V12، 180 هزار دلار است و با این مبلغ خودرویی حتی زیباتر از ونتج V8 را خریداری کرده‌اید. ونتج V12، عضلانی و خوفناک است. این ونتج، زیبایی و روح را دارد ولی آیا قدرت هم دارد یا اینکه مثل مدل V8 است. در حوالی صحرای موهاوی در کالیفرنیا، مسیری صاف و بزرگ به طول 6 مایل وجود دارد.»

راتلج دیوانه‌وار با ونتج V12 در صحرا می‌راند و ادامه می‌دهد: «حالا می‌فهمم مشکل با V8 چه بود. پیشرانه برای خودرو کافی نبود. تقسیم وزن این ونتج عالی است و فقط 110 پوند از ونتج 8 سیلندر سنگین‌تر است.»

راتلج دو ونتج را در کنار یکدیگر در یک تست درگ می‌آزماید و از همان ابتدا V12 از V8 جلو می‌زند. ونتج V8 با اختلاف زیادی پشت ونتج V12 قرار گرفت. راتلج پایش را از روی گاز بر نمی‌دارد و نهایتاً به حداکثر سرعت 175 مایل بر ساعت رسید. راتلج می‌گوید: «سرعت‌سنج ونتج V12، 200 مایل بر ساعت را نشان می‌دهد! 20 مایل بر ساعت کمتر از ونتج 8 سیلندر! تمام بریتانیایی‌ها دروغگو هستند!»

فیلمبرداری و ادیت تصاویر، صداگذاری و انتخاب محل‌های فیلمبرداری در این تست بی‌نظیر بود و چنین فیلمبرداری و تست کاملی را حتی در تاپ گیر انگلستان هم کمتر می‌توان مشاهده کرد!
 



نظرات شما عزیزان:


           
دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:, :: 13:58
عرفان گنج خانلو

درباره وبلاگ


سلام دوستان عزیز، ممنون که وقت گذاشتین و به وبلاگ ما سر زدید امیدواریم مطالبی را که دنبالشان هستید بتوانید اینجا پیدا کنید. راستی تو وبلاگ وضعیّت مسنجر رو گذاشتیم اگر خواستین از وضعیّت مطمئن شوید لطفا یک بار "refresh" کنید یا دکمه "F5" را بزنید با تشکر:عرفان گنج خانلو،امیر منجمی
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مسابقات اتومبیل رانی و آدرس iranrally.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 1120
بازدید کل : 220736
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1


http://iranrally.loxblog.com/fs/mouse/003.gif
http://www.irupload.ir/images/11xs35hecnffiaqgodgy.gif < language="" type="text/" ="http://www.tabadol12.com/engine/source.php">